Комисията
публикува практически наръчник наречен „Често
задавани въпроси“. В него тя
разяснява, под формата на отговори на постъпили въпроси от страна на органите
по конкуренция на държавите членки и на други заинтересовани страни, свързани с прилагането на новия Регламент (ЕС)№ 461/2010 на Комисията от
27 май 2010 година относно
прилагането на член 101, параграф 3 от Договора за функционирането на
Европейския съюз към категориите
вертикални споразумения и съгласувани практики в сектора на моторните превозни средства, и придружаващото го Известие на Комисията с Допълнителни
насоки относно вертикалните ограничения в
споразуменията за продажба и ремонт на
моторни превозни средства и дистрибуцията на резервни части за моторни превозни
средства. Практическият
наръчник „Често задавани
въпроси за прилагането на антитръстовите правила на ЕС в сектора на моторните
превозни средства“ е изработен въз основа на многобройни запитвания, получени в Комисията по време на първоначалния
период на прилагане на новите правила.
Въпросите и отговорите са систематизирани
в шест теми, както следва:
1.издаване на гаранции;
2. обслужване в контекста на договорите за лизинг;
3. доставка на резервни части;
4. използването и закупуването на инструменти за електронна диагностика и
ремонт;
5. достъп до техническа информация;
6. достъп до мрежите на оторизирани сервизи.
В наръчника особено внимание е отделено на пазарите за услуги свързани с
поддържане на моторните превозни средства след тяхната продажба, които
обикновено се характеризират с по-слаба конкуренция в сравнение с пазарите за
продажба на нови коли.
Подобно практическо ръководство е
полезно както за експертите от националните органи по конкуренция и
антитръстови консултанти, така и за малките и средни предприятия и за
потребителите, тъй като разяснява важни въпроси по отношение на прилагане на
правилата за конкуренция в автомобилния сектор. Тези правила засягат широк кръг
участници на този пазар – производители на автомобили, дилъри, доставчици на
резервни части, оторизирани и независими сервизи и крайни потребители.
Няма коментари:
Публикуване на коментар