Днес
Европейската комисия обяви, че започва консултация с потребители, организации
за защита на потребителите, собственици на магазини и предприятия, чиято цел е да
получи най-широк кръг мнения за това как най-добре да се осъществява
трансграничната защита на потребителите, без да се увеличава бюрократичната
тежест за бизнеса.
Резултатите
от общественото обсъждане ще бъдат взети предвид от Европейската комисия в
нейната текуща и непрестанна работа за подобряване на общоевропейската мрежа от
правоприлагащи органи в областта на защитата на потребителите. Тази мрежа трябва
да играе изключително важна роля и да гарантира, че всички граждани на Европа
се ползват с еднакви права, независимо къде или от кого извършват покупките.
Консултацията
се провежда до
31 януари 2014 г. и е достъпна онлайн.
Целта
на консултацията е да се получи обратна информация по въпроси като:
- От какви средства за разследване и намеса се нуждаят националните правоприлагащи органи, за да се подобри сътрудничеството помежду им в борбата срещу нарушенията на законодателството за защита на потребителите, засягащи няколко държави?
- Какви санкции са необходими, за да се възпират по-ефективно незаконните практики?
- Как правоприлагащите органи могат да действат по-ефикасно и да осигурят по-надеждна реакция в борбата срещу злоупотреби, които са широко разпространени в ЕС или които са извършени от един и същи търговец, извършващ дейност в две или повече държави членки?
Като
се имат предвид настоящите ограничения в областта на публичното финансиране,
ключов въпрос в рамките на тази консултация е дали — и как — с един евентуален
по-добре координиран подход на равнището на ЕС може да се спомогне за
обединяването на ресурси и експертни познания и да се постигне ефективна
съвместна стратегия за действие на правоприлагащите органи за борба с
незаконните практики, които са в ущърб на потребителите и предприятията в ЕС.
На практическо ниво прегледът трябва да помогне за разработването на по-добри
показатели и за набелязването на възможности за споделяне на данни, както и да
доведе до подобряване на методиките за правоприлагане.
Все
по-често операторите, конкуриращи се в даден сектор, възприемат сходни
маркетингови техники и съответно свързаните с тези техники злоупотреби се
разпространяват масово в целия ЕС. Освен това, като се има предвид, че новите
канали за продажби разработват търговията онлайн и чрез мобилни устройства,
потенциалните незаконни практики могат също така да се разпространят по-бързо и
да засегнат голям брой потребители в ЕС (над 50 % от потребителите твърдят, че е най-вероятно да се сблъскат с незаконните търговски практики в
интернет).
Няма коментари:
Публикуване на коментар